Tuesday 4 October 2011

Nikmat Sementara

gua bangun bangun awal, dengan harapan gua dapat pergi ke kelas da dapat collect ilmu buang sepam gua TAPI isu air hilang atau air hangout dengan tiba-tiba dan tak mau balik atau air melenyapkan dirinya atau dalam bahasa panas barannya air tak dak dan membuatkan susah gua nak bersuci kan diri..isu neyh gua dah bangkit macam gua bangkit dekat 3x kali dah dekat pak guard..tapi masih tidak ada sebarang improvement..setiap tahun benda neyh jadi..selamat time gua bangun tidur baru tak dak kalau time tengan landing atas mangkuk tandas..haaa.kalau time tue memang gua mengamuk dan jadi harimau

gua tak boleh salahkan pihak pengurusan..sebab tugas mereka adalah menguruskan pejabat bukan menguruskan air..satu lagi kalau si mereka neyh jaga pasai air nanti pasal pejabat sapa nak jaga..makan gaji buta ja..rugi gaji yang gua bayar..kadang-kadang gua kena jadi baik jugak..selalu backup orang yang bersalah..tapi macam mana pon gua tetap nak baran gak..bangun bangun tidur air dah tak dak..mood gua time luluh berkecai..niat gua untuk mendapatkan sepam dua ilmu di kelas jadi terbantut dan terpesong

bila gua tak mandi pagi perangai gua macam singa cikit..tengok orang ja rasa macam nak maqah..kerusi dengan meja jangan kata laa..tu semua gua dah hancurkan dulu..mood nak landing atas mangkok tandas sambil baca NSTP ( New Strait Times Paper) pon hilang dek di telan mood marah plus kecewa..gua terpaksa berlari sejauh seratus meter untuk mandi..tapi gua kena beratur time sampai dekat tempat mandi tue..orang punya ramai..gua agakkan macam gua  dapat no yang ke 21..lepas tue baru turn gua mandi..not bad la..tue baru gua berlari-lari anak..kalau berlari-lari bapak mesti dapat no 50 keatas..kompem tak dapat mandi..

peristiwa tue tak habis disitu ja..sampai ja turn gua nak mandi..pada mulanya pretasi si air nampak stedy..sekali dua pandang nampak garang mengalahkan kelajuan air pili..bila gua tengok prestasi air macam tue gua pon lagi semangat nak mandi..gua mulakan dengan mencuci kesan bintik-bintik hitam dimuka menggunakan sabun Papaya Oren..dan gua susuli dengan basuhan manja di bahagian muka menggunakan setimba air suling..prestasi air nampak kian memuncak..pancutan nampak manja tapi pada hakikatnya sangat deras yang teramat.

proses pemandian gua tampak kian yakin..fasa kedua bermula..gua lampir secebis dua air sabun cap Lifeboy dan salutkan diseluruh tubuh badan gua..sedang gua tengah stedy melayan sabun tiba-tiba bunyi air paip berbunyi seperti denyutan jantung Cipanzi..duk! dak! duk! dak!..gua panic..time tue gua nampak kucar kacir..baru gua nak tahan air..PUPPPP!!..titsan air yang terakhir jatuh mencium bumi..time tue gua macam nak pijak ja paip tue..cilakaki..

badan penoh sabun tapi air dah tak dak..last kali gua try mandi dekat tempat dimana sebelom neyh xpernah ada sorang pon orang kampung gua yang pernah mandi dekat tempat neyh..gua anak kampung pertama yang mencuba nasib..tempat neyh ramai orang..tapi gua buat kering..gua assume semua orang yang ada dekat situ sebagai kayu ataupon pepohon ceri ditepi jalan..gua masok mandi jugak..pehh stedy stedy..sejuk wehhh..syok gak mandi dekat bilik kuliah neyh..whoaaa..whoaaa..whoaa..gua plan esok nak mandi lagi..cepat cikit gua nak masok kelas..mandi-mandi terus belajaq dengan berkembang..baru TRUE..keh keh keh

4 comments:

  1. kah kah, kesiaaan. dugaan btoi :P

    ReplyDelete
  2. gara-gara isu air ni la aku terpaksa berak kat rumah kosong dimana tandas yang tak berlampu sambil syiling atas berlubang-lubang.. seram gila macam cilaka.. keke

    ReplyDelete
  3. fhnish: xmampu cek menanggung semua tue

    brader jerantot: gua terpaksa berlari mencari air sambil badan dipenuhi dengan sabun..selamat xdak awek yg tengok..keh keh keh

    ReplyDelete