Sunday 15 April 2012

Bekerja Bersama Bahrom Bahree

Gua malas nak cerita panjang beb.. Sepanjang pemergian gua 5 bulan neyh gua tengok dah bersawang blog neyh..Come on laa beb..5 bulan lalu gua praktikal dekat kilang besar beb.. Semenjak bekerja neyh beberapa sifat utama gua tiba-tiba berubah mendadak..tapi gua dah tak goyang macam dulu beb..kalau berubah dari jahat ke baik..apa salahnya dok..guane molek ke dok ..

Dulu tabiat gua setiap sejam gua akan jamah sekepal dua nasi beb tapi lepas-lepas gua kerja neyh makan kena ikut time beb..rehat kat tempat kerja pukul 10pg, 1.30ptg and 3.30ptg..rehat banyak beb tapi tak nak kalah tak cukop rehat 3x nak jugak rehat 4 5 kali rehat.. kalau kantoi confirm-confirm gua kena bettle dengan bos gua beb..tak dapat penendang mungkin gua dapat siku layang.. ingat kilang pak cik lu nak rehat ikut suka..nama Bos gua Bahrom Bahree..kejam beb brader neyh..setakat lu jenis main gim punya orang setakat minum susu Protein 3 4 kilo sehari jangan harap lu boleh lepas..jenis main psikologi beb..jenis  main kutuk-kutuk..confirm-confirm moral down..kerap jugak la gua bettle dengan Bahrom Bahree neyh..bukan apa sekadar nak beradu tenaga.

Biasa la orang muda yang baru nak kerja memang suka memberontak cikit..hidup kalau tak ada orang jahat neyh sunyi beb.. Satu lagi time dah kerja neyh kalau makan ikut suka hati jahanam beb.. duit gua confirm-confirm kena sedut dengan Mak Cik jual nasik tue..nak tak nak nasi dengan ayam goreng 2.50 USD..kalau Rupiah gua boleh enjoy lagi brader..bukan makan kat rumah..silap borong duit hujung bulan lu puasa beb.

Satu lagi tabiat utama gua kalau bosan-bosan takda kerja gua selalu tolong Mak gua kutip buah asam depan rumah tak payah nak pergi gim angkat besi lapis-lapis tue tapi bila dah kerja neyh kalau bosan takda kerja gua kena hafal rule dalam kilang beb..tambah-tambah kena hafal yang 5s tue..memang rabak gak gua nak menghafal..lu taw tak ka apa kebenda 5s tue..lu taktaw maa..kalau taktaw jangan nak menyembang pasal kilang dengan gua..gua marah neyh..marah neyh
5s are stand for :
  1. *      Sisih
  2. *      Susun
  3. *      Sapu
  4. *      Seragam
  5. *      Sentiasa amal
 Nampak macam gampang tapi kena hafal beb..bos gua selalu uji benda-benda neyh..tapi selalunya gua gagal menjawab..Bahrom Bahree memang sukar diramal..gua selalu jadi target man..bukan kerana gua malas tapi sebab gua terlalu rajin..Disebabkan risau dengan prestasi gua, Bahrom Bahree sering cari point nak menjatuhkan gua..inilah salah satu punca kenapa dalam sebulan berbelas kali gua buat half day..sebab gua nak lari dari kelibat Bahrom Bahree..

 Banyak kali jugak si Bahrom Bahree neyh add gua dalam pesbuk..gua click ‘not now’ ja..kadang gua block..tapi si Bahrom Bahree neyh jenis cari sampai lubang cacing kot..tension gua..tunggu laa gua plan nak curi koleksi Pen Pilot si Bahrom Bahree neyh..mamat neyh cukop sayang dengan Pen Pilot..gua pown tak paham kenapa..jenis obsess dengan pen..gua nak curi 3 batang Pen Pilot..biar dia goyang cikit..gua nak ambik kaler Merah Biru Hitam baru stedy..nak harapkan baucer 1 Malaysia untuk beli stationary..urmm memang dak la..baucer tue habis adik gua kebas beli buku warna, buku ABC and majalah didik..apa barang..grrrkkkk

No comments:

Post a Comment