Tuesday 11 September 2012

Melah Janda Seorang Lagenda


Long time no see brader..pailang ark..masuk dusun gua nampak..sahut gua dari bahagian penjuru meja kedai Pak Aji Mut..time tue muka gua tampak buas sikit..orang muda kalau marah memang tak kenal erti kesabaran..pailang tak pailang la brader..dusun lu ada buah  buah durian Musang King sapa yang tak nak masok..

Cehh..punya berang gua sound macam tue ja jawapan mamat kutu neyh..gua bermonolog time tue..tangan dah ringan pisau cukut jenama GILLET gua selitkan di bahagian paha..kalau mamat tue terkam, gua buka langkah..gua cukup redy time tue..mamat tue buat muka muncung sambil bersiul ala-ala lelaki baru menang ekor..serius gua panas time tue..gua rasa pertembungan antara gua dengan mamat kutu neyh bakal menamatkan sengketa kami yang berlaku tak lama dulu..paling busuk pon gua cuba bagi mamat kutu tue cacat kekal dekat bahagian telinga kanan..jarang sekali gua marah dekat geng kutu neyh

Kedai diimana gua dengan rakan sejawat melepak


Mamat tue bergerak dari kedai agak-agak dalam 10 meter jarak dia dengan kedai Pak Aji Mut..kesabaran gua makin memuncak..mamat tue dah rembat durian gua..ingat gua nak diam diri..tiga ulas dia rembat..nak flashback kan cerita time tue gua dengan geng Vateran Hardcore tengah melapah durian dekat dusun abah gua..dekat 20 bijik kami lapah durian tue..time durian ke-20 tue member sejawat gua tak larat nak habis kan durian tue..ada balance lagi 3 ulas..gua plan nak hadiah dekat si Melah Janda tue..gua dengar cereta si Melah Janda tue memang marah dengan Durian Musang King neyh..pantang dengar pasal durian kira nak beat harga ja..

Gua tinggalkan durian tue atas motor C70 milik abah gua kejap..motor tue gua parking dalam dusun sebagai langkah berjaga-jaga.. bukan apa time tue mak gua yang suruh
kutipkan sayur kang kong dekat tepi-tepi swimming pool tue..balik-balik dekat motor C70 tue, gua tengok durian dah hilang..gua tension, kalau macam neyh memang tak dapat gua nak amik ati si Melah Janda tue..anak dia cantik beb..dengar kata lagi 2 tahun 3 bulan jadi nurse budak tue..tiap hari pergi kelas mesti pakai ‘crown’..nurse la katakan..marah tak habis lagi neyh..dekat 2 hari gua cari pencuri tue..last-last ada mamat kutu neyh ‘tweet’ gua on tweeter..dia cakap ‘brader gua sebat durian lu, sory gua dah passing durian tue dekat Melah Janda’..kata mamat kutu tue..macam tue la cerita nya.

Cerita neyh berlaku 72 jam yang lalu, atau lebih saintifik, perbalahan gua neyh berlaku 3 hari yang lepas..berbalik kepada keadaan sekarang..lepas-lepas mamat tue berganjak 10 meter dari kedai Pak Aji  Mut..gua lantas lompat dari kerusi bulat dan sempat menyambar sebotol kicap jenama Jalen kat atas meja..gua berlari-lari anak ala ninja demi mengelak dari mamat tue perasan yang gua nak pukul-pukul curi dari belakang..lagi 3 meter jarak gua dengan mamat tue..perasaan gua marah macam musang..lagi 2 meter jarak gua dengan mamat tue..perasaan gua berdebor tapi ada jugak terselit marah-marah anak kucing..lagi semeter..perasaan berdebor hilang perasaan marah naik mendadak..time dekat semeter tue perasaan ingin bunuh pon ada sikit tapi tak berapa banyak..lagi 0.1 meter..tangan gua dah dekat dengan telingan mamat tue..sikit lagi ja..gua rasa mamat tue pon dah rasa berangin-rangin dekat celah telinga tiba-tiba mak gua cakap tue abah kau la Budi..gila punya budak..

gua punya marah sampai tak kenal musuh gua..rupa-rupanya mamat yang gua dok bahas-bahas tadi tue abah gua..mudah sungguh si syaitan neyh memperalatkan umat manusia sejagat..sikit lagi ja..kalau kena botol kicap tue dekat area telinga abah gua..kompem gua makan penerajang combo..entah pergi mana mamat yang curi durian tue..

No comments:

Post a Comment