Monday 18 April 2011

Test Masa Kini

gua baru lepas abeh test yang agak padat..padat xpadat test gua sampai gua tngah tido lecturer call gua dya cakap " cikgu budi mai amik test kalo hang xmai gua bagi 0 kat  lu" camtu cara dya ckap..gua xmarah sebab gua sayang lecturer gua..gua dah anggap lecturer gua da macam ayah ngan abang gua da..yang gua xtahan neyh der Jabatan Pertahanan Awam pown ada test..agak melampau jugak la tue kan..soalan-soalan dya masyaALLAH..susah den nk explain xsemudah digambarkan dengan kata-kata..pelik gila soalan..siap ada formula lagi..

gua nak cter time gua nak jawab paper JPA tue ckit kat lu orang suma..pada jam 8.30 mlm gua dengan gaya ala-ala Johny Depp keluar dari bilik dengan harapan dapat menjawab segala soalan yang diajukan kearah gua..gua dah boleh baca da permainan soalan-soalan JPA neyh..tue memang kebolehan gua untuk mengTACKLE soalan-soalan neyh..gua belajar suma tue dari lecturer Thermo-Fluid gua..beberapa tapak lagi nak sampai dekat tempat nak jawab soalan tue gua da dapat hidu something yang agak complicated..bau dya busuk cikit bau ala paprik ayam yang diperap bersama sambai belacan..pehh bau dya..berdesop kehidung mancung gua neyh..potong stim btoy dalam hati gua berkata-kata..time nak p amik test neyh la macam-macam nak bau..time gua tengah xda keja xnak bau pulak..time angin kemarahan gua dah membuak-buak da..muka gua dh tukar warna biru-biru laut da time tue..punya marah gua time tue..suma budak-budak yang tengah borak-borak 0 suma kena starlight ngan gua..gua tnya budak-budak tue sapa yang melepaskan " gas terlarang" tue..gua ngatkan xde orang mengaku..rupa-rupanya suma ngaku..depa ckap" brader kami semua kentut"..aku terkejut sat..gua ckap " ala hampa suma neyh xyah nak tanya-tanya sapa kentut  ke x..gua tngok muka pown da taw yg lu orang Si Pengentut Tegar"..gua paham..gua pown lelaki..

gua xputus asa..gua pergi jugak test walaupown ada gangguan Gas Beracun..jejaknya gua dalam kelas tue..Staff Nazir selaku penjaga dewan Peperiksaan memanggil gua..gua dengan gagahnya pergi depan dan duduk dengan tenang untuk menjawab test..gua tengok cover depan test tue cantik ja..tue yang membuatkan gua lagi bersemangat nak jawab test..jari-jemari gua sudah tidak sabar untuk memulakan perhitungan diantara gua dan Si Kertas Soalan TEST tue..buka-buka ja kertas soalan tue..pehhhh soalan calculation suma..neyh subject JPA ka subject Electronic..dya punya soalan xberkaitan langsung dengan cara-cara menyelamat yang gua belajaq sebelom neyh.. yang gua panas neyh der..staff tue ckap formula xda ikut logic ja..gua dah mula panas kembali time tue..gua xcakap banyak gua pergi dekat staff tue gua ckap kat dya " saya xleh jawab cik boleh bagi talian hayat dak..serius otak saya blank neyh..please..please"..gua ngatkan dya nak tolong..dya tolong tapi dya tolong Sound..mendidih telingan neyh bai..tpi nasib bek la time dya sound tue gua tengah ckap telefon kebetulan mak gua suruh gua balik hujung minggu neyh da orang nk masok meminang gua..wink3...
CONTOH SOALAN JPA

* Halim dan Naim Buntut telah membakar sebuah rumah dikawasan perumahan Taman Rumah Ku Ku Inginkan Bersih Selalu   ( panjangkan nama taman tue ). Api membakar rumah itu dengan jaya nya. Berapakah jumlah air yang diperlukan untuk Halim dan Naim Buntut untuk memadamkan api tersebut?

DATA YANG DIBERI : 
Diberi kelajuan udara pada ketika itu : 167/87*5 batu notika
Diberi miyak gas yang digunakan untuk menambahkan lagi kebakaran tue : 1 gallion
Diberi manusia yang tengok sahaja xtnpa memberi sebarang pertolongan : 15 orang
Diberi Telaga yang air nya hanya tinggal lebih kurang 4 botol besar air twiester

cmni la soalan dya..agak lu orang boleh jawab dak..gua yang bijak cam Nurul Amalina pown xleh jawab..keh3..soalan tue xmenguji minda tapi menguji kemarahan gua..habis suma kerusi dalam kelas tue gua karate kid atau dalam bahasa kedah gua kerat 2 kerusi tue..bukan pa tue sabagai tanda boikot gua..gua neyh neyh umpama api..bila kecik bleh buat kawan tapi bila besar kalo xberi makan gua akan ganas lagi dari member gua Wan Kulai..citer pasai Wan Kulai neyh punya ganas nya dya sampai suma benda yang dya pegang suma jadi cair,,pehhhh u r my idol dude.. 


No comments:

Post a Comment