Sunday 8 May 2011

Khidmat Masyarakat

jahat jahat gua, malaz malaz gua, tido tido gua..akhirnya, pada suatu hari yang gua lupa tarikhnya dan gua tersedar dari lamunan, dalam 20 tahun gua hidop gua tertanya-tanya adakah aku tergolong dalam masyarakat...persolan yang sebelom gua rasa malaz pikir akhirnya gua perlu memikir jugak pasai benda neyh..before that,gua nak cakap yang citer gua kali neyh serius..xmacam sebelom neyh suma merapu jaa..

tapi tue bukan citer gua..tue cuma isi kandungan novel yang gua baca tajuk novel tur " I lie to u "..keh3.. gua nak citer yang gua dan angkatan panji-panji Islam gua telah membuat satu serangan mengejut dekat SMK Syed Hassan...anggota kami terdiri lebih kurang 8 org tentera berpenyapu..15 org anggota yang bersenjata tangan dan jari jemari..dan lebih kurang 10 org anggota yang bersenjata kan penyodok sampah..tidak lupa jugak 2 org anggota medik..

tengah kumpul sebelom memulakan serangan

general-general yg mengutuai serangan membasmi air banjir   

yg tengah tue anggota medik..yg lain pakar-pakar dalam bahagian air banjir

neyh serangan yg pertama dekat kelas-kelas  

haa neyh serangan kedua dekat kantin 

wajah-wajah pahlawan..kami menang pertarungan bersama air banjir
   
sempat lagi snap picca walaupown di medan banjir
setelah pulang dari peperangan bersama banjir neyh..gua baru sedar hampir 20 tahun gua hidop,akhirnya pada tarikh itu laa gua telah menjadi sebahagian daripada masyarakat..anda kata anda masyarakat..apakah sumbangan anda pada masyarakat..

kalo sekadar tendang atau membuat grafiti atau tulisan khat dekat public phone..tue belom cukop lagi untuk anda menjadi masyarakat..ataupown sekadar menulis no. phone awek2 dekat kerusi bas atau dekat dinding toilet..itu pown belom cukop lagi untuk anda menjadi masyarakat..gua xnak citer lebat bhaiii..lu orang pikir balik dan munasabah diri..sebelom tue gua da cikit peringatan jangan dok sembang kemaih sangat ok..sebab malang xberbau..keh3

2 comments:

  1. hee :) korg ni rajen betul wt khidmat masyarakat nih.

    ReplyDelete
  2. saja nk isi masa lapang..hahahah

    ReplyDelete