Friday 29 July 2011

Steambot Part 1

malam neyh dalam sejarah hidup gua..finally gua dapat jugak try 'steambot' yang paling famous dekat Perlis dengaq cerita la..berbekalkan duit hasil tabungan gua selama seminggu..gua dengan situasi ' win win situation orang puteh kata' gua p jugak..walaupon gua terpaksa amik risiko yang  bakal gua hadapi nanti..risiko dia, kalau harga 'steambot ' tu Rm 8.80 keatas, maka keesokkan harinya gua kena berpuasa..sebab duit  tabungan gua dah lebur sebab gua kedaqah 'Steambot  tue'..

tepat jam 2230..gua dengan brotherhood gua seramai 10 orang gua rasa kami gerak kedai steambot yang dikatakan hebat tue..


gua sempat amik picture banner dia ja..gambar kedai akak comel tue xkasi takot orang buat santau angin nanti


sampai-sampai dekat kedai tue gua tengok budak kecik umur 4-5 tahun da pandai makan benda-benda pelik camtu..gua yang umur 20 neyh baru ja nak berjinak-jinak dengan benda tue tapi si budak kecik tue da boleh merasa dah steambot..xpadan dengan kecik..kemarahan jantan gua datang secara tiba-tiba  time tue..tapi gua rilex..sebab objektif gua adalah untuk makan bukan untuk maki..nanti kalau orang dengaq gua maki-maki..xstedy la gua..neyh la antara sebab-sebab kenapa budak kecik xsuka makan nasi setelah umoq depa 5 tahun..kadang-kadang angin jugak gua dengan perangai pak cik-pak cik  neyh..gua time kecik-kecik dulu abah gua bagi gua makan madu Kassim asli, sarang burung layang, kurma Yussuf Jailani..kiranya suma makanan yang baik untuk otak gua la..sebab gua dulu Lampi ( lambat pick up )..abah gua suruh makan gua lari..gua pegi makan Choke-Choke..last-last rosak gigi gua..free-free ja gua kena starlight ngan abah gua dulu...punya tamak gua..gua try suma jenis kat citu...agak-agak gua dekat berbelas jugak la menu dya..setiap bebola kat tue gua amik segenggam...segenggam tue pown dah menunjukkan yang gua  neyh tamak..peduli apa gua..gua bayaq so gua makan la tapi membazir amalan iblis..jangan contohi perangai gua..gua buat bersebab..keh3

antara jenis-jenis bebola yang dihidangkan..ada setengah yang gua xpernah tengok..pelik-pelik


gua lagi semangat time gadis pelayan kat situ datang bawak dapur..dapur tue gua guna untuk bakar bebola tue..excited gila time tue..ingat pulak zaman kecik-kecik dulu time gua main permainan masak-masak dengan Lisa Suruihana..sebijik macam time bakaq bebola tue..kah kah kah..tapi time tue gua jadi ayah dan Lisa jadi mak..So, tugas memasak time tue gua bagi dekat Lisa..gua akan ayah so gua xyah masak..tugas gua cari nafkah..kecik-kecik gua da main permainan 'BERKELUARGA' neyh..sorry gua terkeluaq dari creta pulak..iblis betoi..

berbalik kepada creta kedai steambot, pada malam tue satu kejadian ngeri telah berlaku..gua saja teringin nak makan guna chopstick..lalu gua pon try untuk angkat seketul bebola neyh tiba-tiba jatuh..bukan sekali..kalo xclap gua 6x..gua sempat kira..lepeh-lepeh dari tue..gua kepak chopstick pastu gua bangun gua tendang meja..gua tension gila time tue..5minit lepeh tue gua kembali kebentuk asai..gua cuba makan menggunakan garpu dan xtanpa melihat walau sebesar zarah pown chopstick tue..gua makan dengan tenang pada awalnya..kelajuan dan tahap kelancaran pemakanan gua agak stabil pada 15 minit awal..lepas-lepas 15 minit, muka start bertukaq jadi kaler biru..gua dah qasa meloya sebab makan benda tue kerap-kerap..iblis betoi..tadi punya la lapaq..lepeh tue dan-dan kenyang..tapi memikirkan RM 10 harga steambot tue gua relakan diri memakanya miskipown time tue, kalau lu orang tengok muka gua..gua dah macam nak koma dah..mata gua pejam tapi mulut dan tangan gua masih lagi bergerak umpama mesin basuh yang padat dengan pakaian busuk dan hapak..iblis..tapi gua tengok member gua Joe Budu stedy ja..badan lebih kurang gua, tough tapi dia punya selera makan lain macam ckit..satu lagi Joe Budu pernah masok Rancangan Survive versi Kleantan..sebab tue dia stedya ja gua tengok

muka gua dah nek biru muda dah..yg pegang lidi tu la Joe Budu..


gua nak tidoq dulu..by the way creta neyh xabis lagi..mybe esok gua sambung..gua nak p usha belaan gua dulu hari neyh..

No comments:

Post a Comment