Thursday 25 August 2011

Memanipulasikan Perasaan Raya

semalam Halim dah belah..hari neyh Pkey, Kechik and Am pulak blah..gua bila pulak..dekat 3 hari gua dengaq lagu raya dari Rafeah Buang..mood raya neyh dah memuncak..bagaikan telur dihujung tanduk..bagai manusia ingin sangat terkencing..tu la yang gua boleh gambar kan situasi gua saat neyh..

mak dengan abah gua dah calling-calling gua..bila nak balik..bila nak balik bang chik..memikirkan kerja bertimbon dan hutang-hutang gua yang berlambak dekat Omner Restoran Samudra tue..gua terpaksa melupakan keghairahan raya demi menyelesaikan semua benda-benda yang kadang-kandang gua rasa macam nak pijak ja sorang-sorang yang kacow mood raya gua..

gua punya emosi neyh kalau mai dekat raya sensitip cikit orangnya..biasa la anak perantau..berminit-minit tinggai kan rumah tanpa sebarang nafkah dekat mak abah gua..sebab tue gua sedeyh..mintak maaf maa ngn abah..pagi raya kompem bang chik da dekat depan rumah pau duit raya..

berbalik kepada perasaan gua..bila tengok member-member gua balik raya dan dalam masa yang sama time tue gua bertenggek dekat depan pintu rumah bujang gua..gua rasa macam gua xdak kampung..cuti dah start tapi xbelah belah balik ke kampung halaman gua The Great City of Tokai..sekali sekala gua rasa macam gua neyh perajurit atau dalam bahasa Buku Sasbadi ialah 'seorang askar yang kacak'..seorang askar yang menjaga sempadan Kedah-Thailand demi membendung kes seludup bunga api dan mercun pop-pop yang kian menular seperti pokok kaangkong yang menjalar dengan jayanya dekat belakang rumah Mak Cik Peah..

apa-apa pown jadi gua kena gak cari mercun pop-pop dekat pasaran gelap untuk adik-adik dan anak-anak buah gua..budak-budak neyh kalo dapat mercun pop-pop tue lupa depa pasai duit raya so abeh la duit gua nanti..taapi budak-budak zaman la neyh demand..xmau dah duit raya..nak Ipad..nak komputer riba..nak Android ja..time gua kecik-kecik dulu paling tinggi gua pernah dapat 5 kupang ja..tue seronok xsangga..sebab 5 kupang time tue bleh beli mercun ketupat dan bom tangan..tapi season neyh gua ada strategi..budak-budak yang nak duit raya lebih dari 5 kupang gua ada benda nak buat dekat depa


1) pertama gua pijak budak tue

2) lepa gua pijak gua gua plan nak suruh budak tue basoh motor gua yang xpernah basoh sejak hari    kelahiranya

3) last sekali gua pau duit raya budak tue habuan untuk isi minyak motor gua

kepada budak-budak semua..jaga-jaga beraya dekat rumah gua..raya season neyh gua nak guna stail Hiltler ajaq anak dia..pehh..tapi actually gua neyh suka budak-budak yang xsuka bagi masalah dekat gua..jadi adik-adik buat perangai baik..abang baik 5 kupang BUT jika adik buat perangai xbaik abang bagi pelempang

No comments:

Post a Comment