Sunday 28 August 2011

Last Minutes

sekarang gua dah ada dekat kampung halaman..dah ada wireless bhaii..macam gua creta dalam post sebelom neyh la..budak-budak dekat kampung gua dah start main bom tangan..memang gua xkerkejut langsung la..umur 3 tahun dah biasa bakaq sawah..apa la sangat setakat main bom tangan neyh..memang rare la budak-budak dekat kampung gua neyh..serius stedy..gua yang nakai-nakai pown xpernah terniat nak touch grenade tue..abeh ganaih gua pernah buat time raya..gua pernah makan kek coklat lembat sambil tangan kiri kanan gua menggenggam erat kuih lompat tikam..nyaris-nyaris gua kena tikam..cilaka punya kueh..

one day before aidilfitri neyh memang gua paling suka..pagi tadi saja la gua nak round-round dekat market..pehh..gua tengok pak cik-pak cik and mak cik-mak cik tengah beli daging macam ada SALES ooo..saiz lembu-lembu dekat area rumah gua neyh dah macam saiz Bison dekat South Africa gua tengok butcher-butcher yang dulunya naik kereta Nissan Sunny ja..sekarang neyh dah pakai Fair Lady dah..mau xpakai Fair Lady harga daging kalau nak dekat raya neyh dah macam Jongkong emaih dah..selamat la gua beli daging awai..xla kena cekik harga..gua neyh kalo bab-bab planning neyh agak stedy la..segala planning gua nampak berjalan seperti yang gua bayangkan..pemikiran gua ada iras-iras Tun Dr. Mahathir cikit..

berbalik kepada creta dekat market tadi..lepeh gua usha-usha dekat deparment daging..gua try berubah pandangan gua kearah department lain..department lain gua tengok suam-suam manja ja..xmacam department daging tadi..ada sorang berader neyh gua tengok tengah menjual peralatan-peralatan askar..gua tengok sorang pown macam xdak niat nak singgah dan beramah mesra dengan brader tue..gua rasa simpati plak..gua sebagai anak jati kampung gua try cuba nasib nak slow talk dengan brader tue..banyak mitos mengatakan yang brader tue adalah seorang Kapten..tapi sekali gua tengok macam brader yang suka lepak-lepak dekat kaki 5 macam gua ja..gua try gua xpeduli mitod tue..selalu gua akan pergi market dengan member gua Pak Cop..tapi hari neyh gua berseorangan..dengaq khabar angin dari penduduk setempat, brader tadi tue selalu belasah sapa-sapa yang menyembang xpa ada motif..tue gua goyang..gua neyh minat bola..kalau tiba-tiba gua creta pasai Kemenangan 6-0 Arsenal keatas Man U..tiba-tiba dia cakap dia minat Man U..xke gila camtue..

lagi 5 langkah nak sampai..gua lagi berani nak merungkai segala mitos-mitos tue..BANG!! BANG!!..gua tersentap..gua cuba pandang ke arah suara misteri tue mana la taw kan tiba-tiba orang tue panggil gua nak bagi Ipad ke..xke gila lu..orang nak bagi Ipad..cehh..adik gua rupanya..macam nak pijak ja adik gua time tue..hati gua nak tercabut..langkahan gua menuju ke kedai tue kian dekat..last sekali sampai gk..sampai dekat motor Ducati Posmen gua..gua ubah fikiran..last day puasa neyh baik gua berbakti kepada mak gua..dengar creta mak gua nak buat kueh lompat tikam...gua akan cuba halang hasrat tue..keh keh keh..gua ada sejarah hitam dengan kueh tue..sory ibu..

No comments:

Post a Comment