Sunday 16 September 2012

Dia Warga Nepal


Sanu..Sanu..Sanu..tue nama mamat Nepal yang selalu buat havoc dekat tempat kerja gua..suaranya halus tapi nyaring..tue yang gua tak tahan bila dengar mamat neyh bersuara..banyak kali gak gua baling spanar hidup dekat belakang badan mamat neyh tapi semua dia dapat elak..menurut mamat-mamat Nepal yang seangkatan dengan Si Sanu neyh..Sanu ada belajar ilmu sikit time kat Napal tue..muka nampak Geek..macam lapar tapak kaki ja bila gua usha..tapi gua jarang usha Sanu neyh..bukan apa semua neyh demi mengelak kes pembunuhan berlaku dekat area kilang tue..tindak tanduk gua kadang-kadang macam secret assassin..

Satu hari gua dengan geng kutu kilang tengah berborak pasal rumah tangga masing-masing..lingkungan umur geng kutu yang lepak dengan gua adalah lingkungan 29 tahun ke 42 tahun..kitorang tengah berbincang pasal family planning..semua orang plan nak anak dalam 5 orang ja..tapi gua lain gua nak anak 11 orang..lagi ramai lagi havoc rumah gua nanti..semua geng kutu tengah bagi pendapat apa keburukkan dan kelebihan kalau ada anak banyak..

Gua yang tak kawen neyh kena masok campur gak..gua suka lepaking dengan orang-orang veteran neyh..lagi banyak berkawan luas pandangan tapi bila berkawan dengan geng veteran yang berstatus kutu lepak neyh tak banyak sangat pandangan dengan pengalaman yang gua dapat..yang gua dapat cuma segulung rokok daun sebagai santapan ketika menyembang kosong dengan geng kutu neyh..Dalam keasikkan menyembang tiba-tiba..

“eh eh Sanu mahu join kamu semua sembang pasal family boleh” ulas si Sanu dari penjuru machine..

“bahaya danger weyh Sanu nak mai” ulas Pak Kudin Ketom

“ah lu Sanu tak boleh nak tengok gua senang langsung” ungkap gua dari kelompok mamat kutu veteran yang sedang menyembang

nada gua time tue selamba tapi riak muka sikit pon tak tumpah macam Jack Black..muka ranggea tapi masih lagi cute cute chubby..

“sebelom Sanu datang Malaysia Sanu da 2 orang anak…One boy one girl..baru 2 tahun dah ada 2 orang anak..Hebat tak”..kata si Sanu Nepalian..tak habis disitu ‘ tahun depan Sanu balik Nepal dah..kamu semua kawen 7 8 tahun baru dapat 3 4 orang anak..tak hebat langsung’ tambah si Sanu lagi..

“time datang Malaysia ada 2 orang anak..tahun depan balik Nepal tiba-tiba ada 3 orang anak tak pon ada 4 orang anak dah macam mana..”cakap seorang dari veteran kutu..Pak Kudin Ketom orang panggil dekat dia..

“mendalam sungguh kata-kata orang lama neyh” bermonolog gua time tue..Si Sanu terdiam dan terus terduduk seperti terkena penyakit tarik lepas dengar kata-kata jolokan dari Pak Kudin Ketom tue..Sanu lantas bangun dari terjatuh dan terus berlari-lari anak kearah bilik rehat warga lelaki yang berlocation di belakang kilang..dengar kata lepas kejadian tue Si Sanu akan menelefon wife dia dekat Nepal setiap sejam..semua neyh demi memastikan yang anak Sanu masih lagi ada 2 orang bukan 3 ataupon 4 orang..

Dari situ gua tengok walaupon Sanu neyh selalu buat havoc tapi kalau bab-bab anak neyh dia memang serius..gila beb..tinggal isteri dengan anak 2 tiba-tiba balik rumah anak ada 3..tak gila..mai mana anak sorang lagi..tinggal rumah 3 tahun tiba-tiba bercambah sorang anak..memang kucar-kacir rumah tangga kalau macam tue..take it serius for all husband in Malaysia..this is not a joke..this is what happen in real life right now..take care of your wife..

No comments:

Post a Comment