Sunday 16 September 2012

Malaysia Day


Hari ni hari minggu atau bersamaan dengan Hari Mesia dan hari terakhir dalam bulan Syawal..gua tak sempat nak atur aktibiti..mulanya plan gua nak balik menjenguk walid dengan umi gua dekat kampong tapi disebabkan rambut tak potong dengan kemas macam ala tentera lagi gua tak berani nak balik rumah..takut-takut walid gua terkejut tengok penampilan baru..gua pon takut dengan diri baru gua..ni kan lagi walid gua..

Apa-apa pon tahniah kepada Mesia kerana masih lagi mampu menyambut hari lahirnya..sampai sekarang gua masih tak paham kenapa budak-budak sekarang sambut hari mesia dah macam hari minggu ja..seorang pon tak menghayati..tapi gua dengar creta ada golongan kutu yang menghayati hari-hari mesia dengan penoh rasa bangga..siap ada yang bakar lemang lagi..tidak lupa ada yang open ketupat, open kueh samprett,tapi  kueh tart tak sempat order, kueh siput pon ada, lontong..fuhh dah macam hari raya beb..mamat kutu bukan saja pandai menghayati hari Mesia tapi pandai menviarasikan hari Mesia menjadi lebih huru-hara..tidak lupa ada yang menukar sampul duit raya dikala hari Mesia menjelma..boleh dikatakan Hari Mesia dah macam hari Lebaran dah gua tengok

Time hari raya dulu tidur..sekarang baru nak terhegeh-hegeh..what the fish yooo..

1 comment:

  1. Selamanya Malaysia :)

    Nota kaki:
    AsiaCube menawarkan perkhidmatan untuk bertukar like,pengikut serta trafik :)
    Lawati AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site! untuk pendaftaran percuma :)
    Muat turun panduan ringkas AsiaCube : Tutorial AsiaCube

    ReplyDelete