Friday 1 April 2011

Kau Longkang & Longkang

Rabu yang indah tapi berbau masam gara something yang agak complicated.
Jam 5.39
30,3, 2011

Petang yang indah tanpa keriuhan dan tanpa ada suara yang memekak di tepi cuping telinga ini, dengan berbekalkan air bergas berjenama RASSA yang baru gua beli selepas pulang dari kelas,
gua dengan hati yang tenang keluar menyendiri di tepi koridor rumah hantu gua ini. Dengan harapan gua dapat rilex dan release tension. Bukan apa gua ada dapat satu petua dari sorang pak cik neyh, dya cakap kalo adik nak rasa tenang adik kuaq letak dekat luar rumah pastu adik hirup udara ptg dan lepas tue adik menjerit sepuas ati..contoh cara menjerit yang pak cik ajar gua " aaauuuuuuuuuuuuuukkkkkkkkkkkkkkk"..sekali dengaq da macam serigala jadian dalam cter Twilight la plak, macam Jacob. ok main point nya bukan gua nak citer pasai twilght tpi gua nk cter perjalanan gua untuk mengamalkan segala petua-petua pak cik misteri tu.

Lepas gua flashback pasai macam mana gua dapat petua tue gua terus memaksa kesepuluh anak-anak jari kaki gua untuk keluaq ke koridor. Dengan gaya samseng gua bangun dari tilam yang bercorak-corak bunga kebangsaan gua. Tapi time tue mood gua xbapa ok paham2 la orang laki kalo hujung bulan mood dya xmenentu. Bukan apa duit pinjaman gua makin berkurang so gua dah xleh berfoya-foya cam member gua iaitu Salman Monster, Rohim n Putra Seroja. Time tu sapa yang cakap lebih kurang atau main-main telinga gua memang gua hentak pakai lighter cap Aladdin yang baru gua rembat semalam kat kedai RIBU-RIBU.

 Dalam masa yang sama time gua bangun tue member gua si Halim tngah duduk mengadap laptop compact dya sambil men dota. Time tue gua repects Halim sebab time tue dya sorang ja tapi cuba untuk fight dengan Mirul Zan, Apik Kalimantan Boy & Pok zak. Semangat Halim tue la yang membuat gua lagi nak pukul sapa yang berani tegur gua. Kecian member gua Halim..Trio bilik master room iaitu Mirul, Apik n Pok jak cuba untuk mengaAyam kan Halim dalam game dota. Selamat kepandaian gua untuk bermain game neyh kurang kalo dak dah lama gua team ngn Halim dan kalahkan geng Apik Kalimantan and his boy.

Selepas gua bangun, gua terus ke koridor rumah gua. Gua tengok pemandangan Kawasan Sawah Kuala Perlis time tue dah mcam Kawasan Ladang Gandom dah. Dengan hujan yang ala-ala salji pada petang neyh ia membuatkan lagi Kawasan Kuala Perlis seperti diluar negara. Gua yang berada di koridor pada masa tue seperti pelajar Malaysia yang study di Scotland. Sejuk sial time time. Sejuk xsejuk la sangat kn tapi bibir gua yang ala-ala Zahiril Azim neyh tukar warna biru laut jugak la.

ohhh my gosh..!! terkeluaq perkataan tue dilubuk hati kecil gua neyh. Gua nampak seluar Hawaii@seluar Bunga gua telah dihanyutkan dalam longkang dekat bawah rumah gua. Time tue gua memng stress gila. Apa yang gua nampak time ialah berhenti belajaq pehtu blik umah take over Syarikat Kilang Beras bapak gua. Time tue gua menjerit sekuat ati gua. Gua cakap " aku nak letupkan semua longkang". Punya dasyat gua menjerit sampai mak cik2 pak cik2 brader2 n awek2 yang lalu lalang dekat kawasan tue tersentak dan berhenti sambil memandang ke arah gua. Dari situ gua bersyukur sangat sebab orang ramai dah mulai bersyukur dan mulai menikmati kesegakkan dan kegagahan yang ada pada gua. Time tue jgak gua assume bkan sebab terkejut orang ramai usha gua time tue tpi sebab diorang xpena nak jumpa hamba ALLAH yang sumill macam gua..keh3..gua juga dpat tahu yang diorang suma tue lama dah la cuba untuk memerhati gua cuma gua ja buat-buat joal mahal dan buat-buat xlayan..keh3

Dah la seluar bunga gua jatuh dalam ayaq pehtu tersangkut pulak dekat hingus mamat mana ntah.Memang malang btol gua. Sudah terebah tertomoih pulak ( bahasa kedah ). Walaupon tue ada lah salah satu seluaq favourite gua tpi selepas seluaq tue tersangkut pada hingus hati gua bersa berat untuk membawa pulang seluaq tue kembali ke pangkuan gua. Gua redho dengan pemergian seluar tue dan gua berharap abah gua sudi menghulurkan RM 15 untuk gua beli baru seluar Hawii tue.

Dalam hal neyh gua xsalahkan angin yang menolak seluar gua, yang gua salahkan ialah pasai pa depa dok galak p dok buat longkang kat kawasan tue..pasai pa psai pa psai pa..arkkkkk dan macam mana hingus yang begitu pekat yg sepekat Madu al -Zahra tue buleh ada kt dalam longakng tue..pasai pa psai pa psai pa..uuurrrrkkk..macam xdak tempat len nk ludah..nek angin gua ptg tue..sekali gua nk cter pnya gengster gua time tue pisang goreng yang penuh satu plastik dengan rilex nya gua sapu bersih..dahla tngah marah pehtu nmpak makanan memang gua bedal la bro. Moral value yang gua nk sampaikan dalam pengalaman gua neyh ialah kalo lu orang nk ludah tue boleh ludah merata-rata tpi jgn la ludah dalam LONGKANG ludah la dekat koridor ke kat balkoni kat dalam plastik twiesties kat dalam beg kelas korang dekat katTOON ke. Klo lu orang wat cmtu kan xmerbahaya kan tok orang lain..Apa-apa POWN biaq hati kecik tapi sembang kena kemaih..walaupown bnda tue xda kaitan dengAn apa yang gua da creta tadi neyh cuma ingatan gua kepada seluruh budak-budak yang baru nak UP.


KAU LONGAKNG & LONGKANG

3 comments:

  1. kehkehkeh. gua rasa tu hingus abu jaring

    ReplyDelete
  2. besh syiiialllllllll cerita anda
    i like cikgu BUDI...

    ReplyDelete
  3. naim: gua rasa tu memng milik abu jaring
    abu jaring: gua nk ganti rugi balik

    ReplyDelete