Sunday 13 November 2011

Terjah Kolam


Hampir 2 tahun gua xmenjejakkan kaki di arena kolam renang..tiba-tiba 2 hari yang lepas member gua Adi, Pok and Pad Duk ajak gua bergumbira di swimming pool..memang kerja gila gua kata..gua dengan swimming pool neyh memang ngam

Pada mulanya gua macam malas nak join..tapi memandang Daniel Bego tengah injure sekarang neyh baik gua kembali aktif balik dalam dunia renang neyh..boleh jugak jadi pelapis kebangsaan nanti..gua malas nak creta panjang..gua sampai-sampai..gua sarong seluar fit panjang sebagai tanda gua dah kembali semula ke arena renang..gua sapu seluar adik gua..apa kelas mandi pakai seluar fit..gua biasa mandi dekat swimming pool pakai kain pelikat baru terasa sikit suasana kampong macam mandi sungai..baru inn tapi 2 tahun dulu.. gua terpaksa pakai seluar fit sebab Uncle Gemok Berkaca Mata suruh..cilake punya apek

Gua sarongkan seluar fit hitam labuh sampai keparas buku lali sebagai tanda gua masih lagi menjaga aurat..baru gua nak terkam kolam tue..Uncle Gemok tue panggil gua..” adik lu xda topi..xboleh terjun maa..xikut procedure dan peraturan kolam renang semelesia” oyak si Uncle Gemok..cilake potong stim betoi..Uncle Gemok tue memang spoil..sekali pandang muka macam Eman Manan pown ada..2 kali pandang muka..masyaALLAH sakit  hati gua tengok..macam nak cucuk dada guna sudu baru terseksa sikit nak mati apek tue nak mati

Gua pegi sewa topi renang tue..bapak mahai 20 Bath whoa..lepas-lepas beli gua berlari-lari anak dari konter menuju kolam renang..gua malas nak lari pecut..takot nanti jatuh..makwe-makwe ramai..lantas gua terjun..fuhhh..memang stedy gua terjun dekat area kedalaman 6 kaki ja..7 kaki gua xberani amik pot..gua neyh ikan bilis ja bukan ikan josh nak berenang dalam-dalam..renangan gua tampak lemah pada awalnya..tapi gua sempat bermain mata dengan sorang makwe cina yang gua rasa umurnya baru mencecah 7 tahun..lantas renangan gua tampak laju teramat sangat..gua nampak gagah time tue..gua berenang gaya bebas ja..malas gua nak pikir gaya pelik-pelik..tapi satu ja gampang..kaler topi renang gua belang-belang..serius xcantik..sekali tengok macam eskrim..

Gua saja nak try gaya kuak kupu-kupu..baru beberapa ketika gua berenang..tiba-tiba gua terdengar jeritan halus dari bahagian tepi cuping telinga gua..gua ingatkan syaitan yang cuba nak hasut gua..gua dah redy dengan ayat Kursi ja neyh..rupanya seorang makwe sedang kekejangan akibat terlampau aktif sangat berenang sampai xingat dunia kata rakan sejawatnya tidak jauh dari situ..makwe muda katakana..tapi hati kenik gua neyh yakin yang makwe tue kejang sebab terpegun tengok gua buat kuak kupu-kupu jantang tadi..biasa kupu-kupu pakai topi belang-belang sape yang xterpegun..memang lahabau punya topi..member gua cuba untuk buat CPR dekat makwe tue tapi gua sempat terajang..nasib baik..

1 comment:

  1. bahasa belog sangat comel ok! boley jadi blogger otai dah pasni! haha

    ReplyDelete